niedziela, 27 marca 2011

Błękitna wstążka krokusów - das blaue Band am Rhein

Od 2008 w düsseldorfskim parku Golzheim nad Renem sadzi się cebulki krokusów.
Aktualnie jest zasadzonych już ponad 6,5 miliona  na długości 2,5 kilometra, a ponieważ cebulki Crocus thommasianus wymieszano z innymi gatunkami fioletowych krokusów, to błękitną wstęgę można podziwiać aż przez sześć tygodni. Miasto w ramach zachęty turystycznej  rozdaje też małe prezenciki :  krokusy w doniczkach
Zdjęcia zrobione 13.3 2011.

2 komentarze:

  1. Zdjęcia przecudowne!!! Oczywiście kojarzą mi się z wiadomym filmem z udziałem fioletowego kwiecia. :)
    Moc wiosennych pozdrowień z dalekiego Lublina.

    OdpowiedzUsuń
  2. O hiszpanskich hiacyntach zwanych endymionkami zamierzam już od pół roku coś napisać, ale jak to ja, kiedy już coś powstanie w mojej głowie, to przelanie tego na papier wydaje mi się nieskończenie nudne i banalne :) I póki co świat wokół mnie nie nastraja do siedzenia w domu przy komputerze :)
    Pozdrawiam mam nadzieję trochę już cieplejszy Lublin :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo proszę niezalogowanych użytkowników o podpisywanie się jakimś nikiem. Chciałabym (i pewnie też czytelnicy) móc odróżniać anonimowego komentatora z piątku od anonimowego komentatora z niedzieli.


Być może upłynie kilka dni, zanim będę mogła odpowiedzieć, ale cieszę się z każdego komentarza. Dziękuję za trud dialogu :)i zapraszam znów.